fredag 20 maj 2011

Vita pebbles i trädgården

Hej härliga Fredag!

Tack så jättemycket för era fina och värmande ord om min köksträdgård. Jag tackar min man och pappa för hjälpen. Utan dem hade det nog inte blivit någon.

Många av er vill se närmare på den och jag ska försöka med det ibland då. Jag kan börja med att visa er de efterlängtade vita stenarna som jag lagt dit idag.

I zinkbaljan har jag planterat en sorts Bellis, salvia och lavendel.



De vita stenarna "vita pebbles" kommer från Hasselfors Garden och är mjuka tumlade stenar av vit marmor. I fågelbadet är det Hasselfors "snövit marmor". Jag hade gärna haft vita stenar överallt men de blir gula ganska fort och det är inte direkt billigt med så mycket. Jag får nöja mig med en liten fläck i hörnet av köksträdgården.

Visst är det fint med zink ute i trädgården. Jag skulle kunna ha alla mina blommor i det och jag ska leta några gamla hinkar till för att ha de stora olivträden i. Just nu har jag bara en provisorisk lösning för de.... säckväv.


 

9 kommentarer:

  1. Du är så duktig att få till det där lilla extra i trädgården, jag hade aldrig kommit på att lägga vita stenar bara i ett hörn. Men vilket resultat det gav.
    Visst är det vackert med zink, brukar bli så dyrt på loppis numera bara.
    Önskar dig en riktig mysfredag. Här blir det gäster och grillning ikväll sen åker vi ut till stugan imorn.
    Många kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. vackra planteringar.
    ha en fantastisk helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig plantering du fått till:)
    Nästan exakt likadan stol har jag med blommor i.
    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  4. Härligt att du har väder att vara ute och odla i! Håller precis på att ta tag i min balkong, och har just varit ute och målat mitt bord där svart minsann :-)

    SvaraRadera
  5. These white stones look so fresh and clean...love them
    Chris :o)

    SvaraRadera
  6. Mmmmm så vackert!!!!

    Älskar zink inne som ute, så fint!

    Ha en härlig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. oj oj oj här har det hänt grejjor... vilken underbart ljuvlig trädgård du har... en riktig inspirationskälla. Och pellisen helt underbar en sådan måste syster A bara lägga beslag på hon som är så pellisgalen;) och vi håller självklart med om att zink är väldigt vackert ute...

    Önskar dig en ljuvlig helg.

    SvaraRadera
  8. Oj!!'
    Just Pebbles ligger mig varmt om hjärtat!!
    Min kära hund som hette Marrowbones Pebbles är min största kärlek!! Finns tyvärr inte lämgre.
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  9. Oj oj va fint de är!!! Kul med närbilder också.

    Har en likadan zinkbalja som du, den hittade jag på loppis sist för endast 40kr för de va hål i botten. Ja men toppen då slipper ju jag borra hål för jag har ju blommor i den nu!! Har en zinkhink men vill också ha flera.

    Kram Camilla

    SvaraRadera