lördag 21 maj 2011

Säckväv eller juteväv som lösning

Hej!

Eftersom att jag inte hittar några krukor som passar eller som det är rimligt pris på så får olivträden stå i säckväv så länge. Det är snyggt och billigt eftersom jag har tre olivträd. Men kanske inte så lämpligt i längden när man ska ta in dem.




Jag köper säckväven på metervara på trädgården och använder vanligt trädgårdssnöre att knyta fast med. Det är också samma väv som jag har i botten på stolen (ovanpå hönsnätet) innan jorden och blommorna kom på plats. Säckväven släpper igenom väta och syre till rötterna och är bra i trädgården.

Vad använder ni säckväven till?

 

12 kommentarer:

  1. En fin lösning på ditt problem. Har andvänt säckväv bla till att brodera på och som dekoration runt vinflaskor som ska ges bort.
    Ha en bra lördag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. snyggt det blev.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej Teres!
    Jag tycker det blev jättefint med säckväven. Jag gjorde likadant på skolan när vi planterade i våras.
    Må så gott och ha en fortsatt fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Oj måste man ha säckväv som husägare :)
    Ser jättefint ut, och jag gillar din stol skarpt!
    Vill såååå gärna ha olivträd men med mina tidigare försök... :(
    Ha det fint!
    kram Helena (som laddar för spa de kommande dagarna...!)

    SvaraRadera
  5. Det gillade jag- enkelt men snyggt/ Johanna

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt!! Jag har inte använt säckväv så mitt svar måste ju då bli - ingenting. Men nu vet jag ju delvis vad man kan använda den till :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  7. Snyggt blir det oxå och praktiskt till uteväxter :-)
    Jag har inte sett attt de säljer juteväv här men det skall jag kolla upp för det var riktigt snyggt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Vad fiffigt..
    Tänkte inte ens på det själv.. Har sett några andra som gjort liknande och tnkte inte heller på det.
    Dölja mina fula ÖoB billiga plastkrukor. De är bra men fula. Klä in de i jute.
    Ska snart göras.
    Tack.
    Kraam

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentare på min blogg!
    Blir så glader!
    Så fint med säckväven bra tips!!!!
    Hoppas du får en fin Dag i trädgården!!!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Fint med säckväven. En rolig lösning och charmigare än krukor, tycker jag. Jag brukar också använda säckväv till det ibland.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  11. Såå rolig idé med stolen! Du har kreativa tankar och det blir så fint! Kram Lotta

    SvaraRadera