onsdag 25 maj 2011

Penseér & hygien

Hej på er!

Det är en underbar årstid att vara ute och promenera nu. Allt är så grönt och det blommar tulpaner i varje rabatt längs vägarna. Luften är frisk och det blåser verkligen varma vindar. Solen ger energi och gör våra dagar ljusare länge.


Härliga färger på mina penseer. Jag brukar ha små penseer då jag tycker att de är finast samt att de står längre in på sommaren.

Idag har jag suttit på hygienutbildning. Fy vad mycket äckligt det finns. Jag är tacksam över att inte veta allt känner jag, men det är viktigt i jobbet att allt behandlas korrekt. Lite skit rensar magen är jag uppväxt med och det får jag nog hålla med om.

Vad goa ni är som håller tummarna och tänker på oss. Vi är nog närmare vår dröm än vad vi tror och när man minst anar sägs det...

11 kommentarer:

  1. Ja det är en otroligt fin årstid nu. Här blåser det i dag, men man vet ju att det väntar jättemånga fina dagar... :)

    Otroligt fina bilder i förra inlägget!! Jag förstår absolut varför ni donar så mycket i hus och trädgård, det är ju det som håller oss över ytan också. Att försöka njuta av livet genom att vara kreativ, skapande, påhittig...
    Det är väldigt lätt att tappa framtidstron när man är ofrivilligt barnlös. Jag vet hur provocerande detta låter... men vi håller på att göra oss till FRIVILLIGT barnlösa, det är den enda lösning vi ser i nuläget... och vilken befrielse det är att inte längta, utan bara vara. Men det finns ju fallgropar... men det är bra så länge vi är glada och nöjda med att vi har varandra, katterna och en härlig trädgård... :)

    Önskar er lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Hade missat ditt inlägg "Projekt uteplats" - så kul att ni kom igång!! :) Och kul med "summer snow", den är helt underbar.

    Vintergröna är ju i och för sig lila blommor men perfekt marktäckare. Vitpytta blir ju några decimeter, kan i och för sig hänga lite. Vit ormöga kanske? Finns vit lågväxande geranium/näva?

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Så fina blomlådor och penseer du har.
    Läste ditt förra inlägg och blev både lite lädsen men mest lyckligt berörd över din berättelse. Hoppas och håller tummarna att er väntan snart är över.
    Varma kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Mycket äckligt finns överallt. Kan tänka mig det.
    Tid finns alltid, gäller att få tid över till annat.
    Er stund är kommen snart. Hoppas ni får er lycka snart.
    Kram Fredde

    SvaraRadera
  5. Vi håller också tummarna, hela löjliga familjen hemma på din gamla gata i stan, eller ja, inte samma gata men när du tar höger efter din gamla gata. Ja, den gården som har mest leksaker utspridda över den största ytan och där växthuset snart ska få sin efterlängtade grönska. Just nu är grönskan som bäst i jag tror alla fönster på nedervåningen. Det är tom gurkor på G men jag är ju så rädd för järnnätterna som brukar komma i början av juni. Som du ser så har ju jag hittat hit och det är så roligt att läsa om allt ni håller på med där hemma.
    Lycka till i massor från oss.

    SvaraRadera
  6. Sådana där fina metalllådor med hål i suktar jag alldeles väldigt efter!! Bor man här i norr kan man ha penseer hela sommaren, de blir liksom aldrig jättestora och vildvuxna...

    SvaraRadera
  7. God kväll!

    Jag har missat några inlägg hos dig.
    Visst förstår jag er med era tankar och hur ni känner. Ingenting är givet här i livet, inte ens att kunna få barn.
    Förstår att längtan är stor för er och att man vågar inte nått i förväg.
    Men håller tummarna för er att allt går bra och att ni får så snart som möjligt erat lilla.

    Som du säger så är det skönt att få så mycket gjort innan och dessutom föra bort tankarna så länge!

    Ha en fin kväll och trevlig helg för er i väntans tider!

    Kram Sirpa från www.villabjorkenasbacken.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Blogger har strulat för mig så jag har inte kunnat kommentera tidigare.
    Va mycket roligt ni har att se fram emot, håller alla tummar att ni inte får vänta för länge, och förstår att ni vill få så mycket gjort innan- helt rätt. Men glöm inte bort er själva :)
    Jättefint har ni gjort!
    Stor kram Helena

    SvaraRadera
  9. Godmorgon! Ohhh så fina små penséer, underbar färg!! Gillar också de små bäst :-)) Och lådan är härlig med sina hål i...

    Vilket toppen tips jag fick från ditt inlägg ang projekt uteplats, med stolparna och armeringsjärn, nu fick jag griller i huvudet ska du veta...hihiii Summersnow är uppskriven och jag måste visa maken ditt inlägg i eftermiddag när jag kommer hem :-))

    Lycka till nu med allt. läste ditt inlägg om er långa väntan. Hoppas den snart är över. Håller alla tummarna för er. Stor kram Paula

    SvaraRadera
  10. Årstiden nu är helt underbar med alla blommor som är vackra och diftar ljuvligt.

    Jag håller också givetvis tummarna för er om att det där Samtalet med strot S snart kommer :)

    Jag önskar dig en fin fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Halloj!!

    Gillar verkligen din blomlåda i plåt, vart hittar man en sådan?

    Kram Fia

    SvaraRadera