tisdag 31 maj 2011

Bellis i betong

Hej på er i värmen!

Vilket väder vi har haft idag. Det är fortfarande väldigt kvavt här hemma och vi hade hoppats på ett lite värre åskväder och regn. Men vi fick nöja oss med lite muller. Det var tur att jag klippte gräset tidigt imorse, annars hade jag inte orkat med det idag.

Idag blev jag väldigt sugen på att gjuta i betong. Får se om jag får lite hjälp i helgen så kanske det blir av. Har massor som jag vill göra nu. En blomkruka i betong som jag har köpt, fick en vit bellis




Jag gillar verkligen betong. Stora härliga krukor är så vackra, men ack så tunga. Det är ju inga små projekt jag skulle vilja göra heller. Får nog nöja mig med några mindre.

Det blev premiärbak i Kitchen aiden idag. Jag blev så glad när den kom på posten, det tog bara en dag att få hem den. Måste verkligen berömma Bagaren & Kocken för den snabba leveransen.

6 kommentarer:

  1. Jag ser att nån fått sig en kitchen aid, hann inte kommentera förra inlägget, va kul!!
    Och en vit, det hade jag velat ha men jag fick "nöja" mig med en svart (konstigt att den svarta va en tusenlapp billigare!). HUr som helst, hoppas ni år många fina bakstunder ihop, du och din KA :)
    Jag älskar min och ångrar verkligen inte det köpet!
    Och apropå betong- är också sugen på att prova (igen vi gjöt en betongbänk förra året) men jag vill ha krukor jag å!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en riktig högsommarvärme som kom idag. Härligt!
    Så roligt med din nya KA. Grattis. Jag har haft min i många år och är mycket nöjd. Det är en fröjd att baka :)

    Jag önskar dig en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så fin betongkruka. Fördelen om man gör större krukor som blir tinga så finns ju en sån där liten rullplatta man kan ställa dem på om man skulle behöva flytta på dem. Jag har sett jättefina och inte bara i tråkig plast men jag vet inte var man kan få tag på dem.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. Ja oj va varmt de var igår!!

    Vilken fin kruka! Tack för tipset ang o göra fågelbad av rabarberblad. Ska nog ta o prova på de i helgen kanske.

    Ha en skön onsdag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vi har också haft det varmt och gott... men idag är det lite sämre väder.. Hoppas det vänder och blir en vacker helg.. Vi är långlediga så jag ska också ge mig på lite betonggjutning.. Gjorde en omgång förra helgen men något gick galet och allt sprack..suck.. Bättre lycka nästa gång..
    Kram på dig!/Evelina

    SvaraRadera
  6. Kul med betonggjutning, måste prova det nån gång.
    Visst hade vi det varm igår men idag var det lite svalare fast det gick inte att ha jacka när jag cyklade till jobbet :).
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera