torsdag 12 maj 2011

Slurp

Tjenixen på er!

Efter en regnskur nyss kan jag meddela att det blev kvavt och rått. Min molande huvudvärk skulle nog vilja ha lite åska, men det vill inte resten av mig. Hua, jag är nog lite rädd för åskan.

Häromdagen köpte jag mig ett till vattenbad med en ljuskopp i att ha på köksön. Vem har inte hittat dit tror ni...

- Vilken fin vattenskål vi har fått matte!


- Ett chokladägg kan jag väl få ta och leka med?


- Rackarns ägg, varför vill du inte leka med mig?


 
Idag fick jag svar på varför vattnet i vattenbadet minskar så fort. SÅ klart att det var katterna. Vem annars...
En godisskål går inte att ha, de är nere i den och fångar upp godiset direkt, speciellt om det finns kola i papper.

Eftermiddagen och kvällen ska jag mysa framför brasan i vardagsrummet. Jag ska börja på en ny bok som jag har lånat på bibblan, sen blir det en hög med Lantliv och Allt om trädgård som jag också lånade. Jag kan verkligen tipsa om att låna tidningar på bibblan (ej det senaste numret) då man inte har råd att köpa alla man vill ha. Dessa två tidningar köper inte jag längre utan lånar dem istället.



13 kommentarer:

  1. Åh vilken goding! Så söt!
    Ha en fin dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Haha så söt, givetvis passar de på!!

    Kram från mej
    /Johanna

    SvaraRadera
  3. AHHA sicken katt som e smart.

    Vilken bra tips jag fick av dig nu, den ska jag sno när tillfället finns.
    Låna tidningar på biblioteket.
    Hade inte ens åtanke på det.

    Kram o ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. haha så typiskt katter sånt där! bara katter som kan hitta på sådant haha :)

    SvaraRadera
  5. Underbara katt;)

    Önskar dig en skön torsdag

    SvaraRadera
  6. ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så sött! Det är klart att han tror att det är till honom :)

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  8. Skrev en kommentar nyss och tyckte det stod "Välkommen" på mig!?! Hemlängtan ska det ju vara...

    SvaraRadera
  9. Hihi de är ju för söta katterna :)

    Lät som en riktigt härlig torsdag. Hoppas du får en skön lördag också.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  10. Sötnosar! :) De är ju för roliga som alltid ska leka med allt som ligger framme...
    I helgen är jag i dina "hemtrakter"... ;) Är i en sommarstuga med maken och två vänner på myshelg. I dag har vi varit på Mobackes. Tyvärr var kassan inte så stor som jag hade velat.. ;)
    Hoppas att du har det bra, vännen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Vilka busar till katter ni har :-)

    Jag och två vänninor vi skickar runt lästa tidningar mellan varandra. Också ett bra tips.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Hihi.. precis så där är min misse oxå!
    Ska dricka i allt, tom mitt vattenglas!
    Nu har han en egen liten skål med vatten på diskbänken..!

    Ha en skön söndag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  13. Underbara fyrbenta djur! Och kul att följa din blogg!

    Ha det gott!

    Mvh
    Sanna

    SvaraRadera