tisdag 3 maj 2011

Nejlika

Hej!

Nu är det verkligen ruggigt väder och det blir tända ljus både morgon och kväll här hemma. Jag har gjort ordning ett vattenbad med nejlikor och ljuskoppar. Det lyser så fint.





En härlig ljus aprikos färg på nejlikan.

Jag måste iväg och köpa några fler nejlikor idag. De står väldigt länge och trivs jättebra flytande i vattenbad. Tacksamma blommor helt enkelt och de finns i så många fina färger.

Ikväll har vi avslutning på luffarslöjdskursen. Jag har bakat och visar er imorgon vad jag ska bjuda på.

16 kommentarer:

  1. Min första tanke när jag såg bilden. "Fina rosor, du har skrivit fel" Men efter närmare titt såg jag de underbart fina nejlikor.
    Ser ut som en ros.
    Hoppas det du bakat smakar gott.
    nyfiken.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du gjort!
    Ha en härlig tisdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort med ljus och nejlikorna. Kul att få se vad du bakat denna gång :).
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om nejlikor i vattenbadet!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder. Jag har också ljus tända nu. Man tycker ju att det är kallt både ute och inne.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Vad fint det är med nejlikorna i vattnet med ljus till. Mysigt:O)

    SvaraRadera
  7. Åååå vad fint du har gjort.Ja nu är det kallt både ute och inne.Ha en fin dag .Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Ser mysigt ut! Sånt kan man behöva i det ruggiga vädret idag! Det är verkligen trist och kallt! Man får ta och pigga upp sig lite!:) Kram

    SvaraRadera
  9. Jasså vad blev det för kamera då? jag har inte bestämt mig vilken jag vill ha än :)

    SvaraRadera
  10. Så härligt det ser ut, ja hu tända ljus behövs verkligen, här har det precis haglat och snöat:(
    Ha en mysig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Det är så underbart med kombinationen blommor, ljus och vatten. Har haft sådana ljuskoppar i glas som du har, men har bara en hel kvar. Har letat men inte hittat nya tyvärr. Nejlikor är ljuvliga och står sig länge. Vi fick lite snö här på eftermiddagen, så det var nog han där uppe med duntäcket som du skrev. Ha en fin kväll!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  12. Waow! den där nejlikan hade en ljuvlig färg!!
    Tack för din fina länkning, lycka till i utlottningen!
    Kramkram H.

    SvaraRadera
  13. Så fint! Det gör ju så mycket med mycket blommor inomhus.

    /Jenny

    SvaraRadera
  14. Nejlikor är både såå vackra och hållbara, jätte trevlig blomma:)

    Hoppas det blir en trevlig avslutning på kursen:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Nejlikor är nog inte så lite underskattade.
    Så fint du gjort.

    Ha det gott

    SvaraRadera