måndag 9 maj 2011

Smaktest

Hej på er i solen!

Idag är det för varmt att måla staket för min del. Jag tillbringar tiden på altanen och myser istället.

Jag tänkte visa lite nyheter som jag har smakat. Nu måste ni tro att jag är världens gottegris men det är nog snarare tvärtom. Det räcker oftast med en liten ruta choklad så är jag nöjd. Men testa ska man göra tycker jag...
Av fem möjliga stjärnor ska jag betygsätta nyheterna efter mina smaklökar.

Marabous Caribbean med smak av banan & cocos ger jag ****  - supergod och mycket smak av banan.
Sensation Blueberry/milk *** - Frisk och mycket smak av blåbär.
Sensation Strawberry cheesecake ** - Smakar precis som den med hallon. Väldigt söt.
Cloetta kexchoklad Blåbär **** - Gott med smak på kexchokladen.
Cloetta kexchoklad Banan ***** -  Full pott. Riktigt god choklad och en favorit hos mig.
Cloetta kexchoklad Hallon *** (ej med på bild) - Helt ok.


Dajmstrut Päron dröm *** - Somrig och god men väldigt söt och mäktig. Jag tycker nog att den vanliga dajmstruten kan vara kvar.



GB gräddglass har kommit med tre nya smaker - Nogger - Päron splitt - Lakrits puck. Dock har jag bara testat Päron splitt och den ger jag full pott ***** - Väldigt frisk och smakrik glass som passade perfekt att göra milkshake på. Somrig och supergod. Måste försöka testa de andra två med.


Ohoj Hard topping ** - En chokladsås som man häller på glassen och som sen stelnar direkt. Ingen hit tycker jag, smakar inget annat än vanlig sås förutom att den är hård istället och bara smular omkring när man äter.


Risifrutti Pärondröm ** - Risifrutti är jag inte så speciellt förtjust i så det kanske är därför som jag inte heller gillar denna speciellt mycket. Den var verkligen somrig men väldigt söt. Passar kanske barnen på stranden en varm sommardag.


Proviva Apelsin/Passion med fruktkött **** - Jag dricker ett glas proviva varje dag för magen och jag har klarat mig under flera år nu från att få tillbaka magkatarren. Den nya sorten med fruktkött var ännu godare och väldigt frisk i smaken. Jättegod och lite mer mättande.


OLW Cheez twisterz med cheddar ** - Ja, vad säger man. Hur många gånger har de försökt att öka smaken på ostkrokar och inte lyckas. Jag tycker att de kan ge upp nu, de lyckas ändå inte. Dessa är torra och smakar inte alls mer än vanliga krokar. Då tycker jag att ostbollarna har mer smak och är godare. Satsa på bollarna om ni vill ha mer ostsmak, dessa skruvar var då inte smakrikare.

Det var några nyheter och det lär komma fler framöver. Nu ska jag ta fram min bok och njuta lite av värmen (i skuggan). Maken har flygit till Ängelholm på kurs hela veckan igen och vid bagageutlämningen gick hans sketna resväska sönder. Snabba SAS ordnade genast fram en sprillans ny resväska till honom och i mycket bättre kvalité än den som han hade. Nu har vi en ny väska när vi ska ut och resa nästa gång. De är ju inte direkt billiga att köpa.
Tack för era råd och tips om hur jag ska hålla katterna borta från köksträdgården. Det får bli gamla fönster på dem tills det har kommit upp. Sen hoppas jag att alla fyrbenta djur håller sig borta därifrån, jag är inte så sugen på att ha något nät eller liknande.




20 kommentarer:

  1. mums mums mums.....guuuuu va gottesugen jag blev nu då...hihiiii...så många nyheter.
    testade ostskruvarna i helgen.Var inget speciellt....bättre kan dom.glassen måste jag testa imorron, då jag ska åka & handla.

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ojoj vad mycket nyheter som jag helt har missat. Det verkar gott det mesta tycker jag, jag blev riktigt hungrig här...

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej
    Va kul att du hittade mej, du är varmt välkommen till Hamrångebygden. Va mycket nytt fredagsmys det finns det har jag inte hängt med på det ser jättegott ut.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  4. Oj vad du har legat i! Visste inte om att allt det där fanns, men nu får jag leta.

    Mycket blir så sött och lite konstgjort i smaken, men ibland är det bara såå gott:)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Mmmm va mycke smarrigt du hade här idag.
    Gb glass lakritspuck låter som om det vore nåt för mig. Jag är barnsligt förtjust i lakrits och så får jag ha det ifred, ingen annan i familjen som gillar det ;).
    Ha de så skönt i skuggan.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Kikar in för första gången men återkommer gärna.. Vilken mysig blogg du har!!
    & tack för dina smaklöks tips ;0)
    Ha det så bra / Cilla

    SvaraRadera
  7. Kul att du skrev hos mig, tack!
    Livsfarligt att kika in här dock just nu då du visar en massa gott. Jag som är så sugen på allt nu för tiden hehe. Men det hör väl kanske till.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  8. Och du.. som jag förstår väntar du ett barn i hjärtat eftersom ni ska adoptera.. kan det stämma? Jag skickar alla mina varmaste lyckönskningar till dig/er att det barn du väntar i hjärtat snart kommer till din famn.

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Hallojsan!

    Det var värst vad du har hittat nyheter!! Jag känner inte igen någon av dem så jag har nog missat dem!!
    Nu blev jag frestad..hmm..jag som låter bli allt med socker i nu ;)

    Ha det gott!! ;)..Kramis Sanne

    SvaraRadera
  10. Mmmm... så mycket gott! =)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Oj oj oj vad många nya nyheter vi missat... Men den när noggerglassen verkar ju helt underbar tycker iallafall den gravida systern som har ett visst behov av just nogger, härligt med en ny glass i den stilen;)

    Önskar dig en skön kväll

    SvaraRadera
  12. Choklad med banansmak bara MÅSTE jag testa!!! Galet förtjust i banan =))
    Tips på att hålla katterna borta har jag inte, då jag är rädd för dem =(

    Kram Fia

    SvaraRadera
  13. Oj vad du hunnit med :) Ser riktigt gott ut!!Hoppas du har en skön kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Guuuud vad kul att läsa om alla nyheter! Vilket skojigt inlägg du har gjort! Skulle aldrig ha kommit på tanken själv men riktigt kul att läsa. Det enda tråkiga är att jag blev så sugen att jag bara måste skicka iväg mannen till ica! ;0) Den där korgstolen var så fin så jag är smått grön av avund just nu. Bara så du vet!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  15. Himmel vad mycket gott. Jag är verkligen en riktig gottegris så gissa om det vattnas i munnen... Kram Sonja.

    SvaraRadera
  16. Visst är det liiite bra när det är för varmt för att jobba ;)
    Hoppas du hade en riktigt skön dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Oj så mycket gott du har testat.. Chokladen med kokos och banan måste jag ju bara testa.. Älskar cocos.. Och glassen med lakrits är nästa måste, love lakrits med :-)

    Ha nu en fn tisdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  18. Oj, så mycket gott du hittat! Päronsplitglassen verkar supergod, ska kanske prova den.
    Ha en skön tisdag, kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Mums!
    Jag som har tagit en nutrolett till frukost blir ju lite sugen nu;)
    Jag såg dina katter och de såg ut att njuta av värmen som mina katter gör.
    Kram Anette

    SvaraRadera